سخن روز /
انعقاد تفاهم نامه تقویت و توسعه همکاری فی مابین سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و سازمان اتکا
1403/02/01

 به گزارش پات، با حضور دکتر فصاحت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی، دکتر اعلمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اتکا، دکتر حایک و توسلی اعضای هیات مدیره، دکتر معتمد و زندیانی معاونین سازمان مرکزی و معاونین ومدیران عامل شرکت های زیرمجموعه سازمان اتکا تقاهم نامه تقویت و توسعه همکاری به امضای طرفین رسید.

در این جلسه که در محل سازمان اتکا برگزار شد، دکتر اعلمی ضمن تشکر از نیروهای مسلح کشورمان در اجرای موفقیت آمیز عملیات وعده صادق، این اقدام را عامل امنیت کشور دانست. ایشان در ادامه مشارکت با سازمان های دولتی، تولیدکنندگان و مردم را یکی از 3 رویکرد اصلی این سازمان عنوان کرده و بیان نمود: تعامل سازمان اتکا و تعاون روستایی باعث خشنودی مردم و کشاورزان خواهد شد و همکاری این دو سازمان، همکاری است که آحاد جامعه از آن منتفع خواهد شد.

ایشان ضمن اشاره به سابقه همکاری این دو سازمان در گذشته، افزود: دریافت محصولات مورد نیاز سازمان اتکا مانند برنج، حبوبات، چای، شیلات، گوشت قرمز، مرغ، صنایع تبدیلی و ... از کشاورزان و بواسطه شبکه تعاون روستایی، یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه می باشد.

در ادامه دکتر فصاحت نیز اقدام ستودنی اخیر نیروهای مسلح در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی را مایه خرسندی مردم سلحشور ایران اسلامی دانست و همچنین روز ارتش را به جان برکفان ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و افزود: امنیت نظامی در حلقه اول اقتدار کشور است.

ایشان اشاره داشتند: امنیت غذایی نیز امری ضروری است که منجر به تامین امنیت اقتصادی جامعه شود. سازمان اتکا نیز متعلق به جامعه نظامیان کشور است که در حوزه تامین امنیت غذایی قدم های موثری برداشته است.

ایشان ضمن تاکید بر اینکه مصلحت و منافع مردم بعنوان مهمترین اولویت سازمان مرکزی تعاون روستایی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این سازمان بازوی اجرایی وزارت جهادکشاورزی بوده و تشکلهای تحت نظارت این سازمان به سرعت در زمان بحران های بخش کشاورزی ورود کرده و به حل آنها اقدام می کنند.

دکتر فصاحت با برشمردن توانمندی های شبکه تعاونی های تحت نظارت، راهبردهای این سازمان در سال جدید را توانمندسازی مالی و بازرگانی بیان نمود. ایشان اضافه کردند بیش از 6 هزار تعاونی روستایی فعال در حوزه روستاها داریم که فعالیت های تامین نهاده و خرید محصولات کشاورزان را انجام می دهند. سال گذشته بیش از 11.5 میلیون تن محصول از کشاورزان توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

ایشان ادامه داد: تفاهم نامه فی مابین دو سازمان در حوزه پرسنلی نیز اقدام بسیار مناسبی بوده و این سازمان نیز در حوزه تامین اقلام و کالاها (گوشت قرمز، مرغ، شیلات و ...) موردنیاز سازمان اتکا با تمام تلاش فعالیت خواهد کرد.

دکتر فصاحت مشارکت دو سازمان در حوزه های دانش بنیان مانند کشت بافت و نهال را هم افزا عنوان کرده و گفت: قدرت شبکه ای تعاون روستایی می تواند در دستیابی به اهداف بخش کشاورزی و یاری رسانی به قشر کشاورز موثر باشد، زیرا این شبکه با فعالیت در حوزه اقتصاد تعاونی، سود حاصل از این فعالیت ها را به خرده مالکین و کشاورزان می رساند.

در ادامه جلسه نیز دکتر معتمد بیان کرد: از توانمندیهای شبکه تعاونی های تحت نظارت سازمان می توان به سهم تولید 50 درصدی و 32 درصدی شیر جمع آوری شده کشور، تولید و تامین 100 درصد نیاز تخم مرغ کشور، مدیریت تولید و توزیع مرغ گوشتی توسط شبکه اشاره کرد که در کنار سایر فعالیت های این شبکه‏ی منسجم می تواند به بهتر اجرا شدن این تفاهم کمک نماید.

در انتهای این جلسه تفاهم نامه تقویت و توسعه همکاری فی مابین با ذکر صلوات بر محمد (ص) به امضای طرفین رسید.

تعداد مشاهده خبر414 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :2 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal